Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 28 august 2010

Docendo discimus

Aceasta este încă o poveste despre cum îţi poţi pierde timpul pe Internet în interminabile şi inutile dispute pe teme derizorii. Genul ăsta de activitate tinde să devină sport naţional, şi când spun asta nu mă gândesc numai la controversele online, ci şi la ceea ce se întâmplă prin media românească etc. E trist că tocami eu am fost iniţiatoarea acestui incident... Dar să nu o mai lungesc.

No, azi am cunoscut-o pe Simona, o femeie foarte cultă şi instruită, cu mult bun simţ şi umor. Două dintre marile pasiuni ale Simonei sunt ortografia şi ortoepia. Această adevărată stăpână a cuvintelor deţine un blog unde sunt dezbătute, argumentate adecvat, varii dileme legate de limba scrisă. Pe blog atmosfera este foartă deschisă, nu se fac niciodată referiri injurioase la adresa autorilor textelor citate drept material didactic. Nu se fac afirmaţii defavorabile vis-a-vis inteligenţa şi cultura celor care pun diverse întrebări, toată lumea fiind tratată în mod egal, cu respect şi prietenie. Să mai spun că Simona face asta absolut benevol, fără să aştepte nimic de la nimeni, fără să ţină lecţii de educaţie şi/ sau morală nimănui?! O adevărată muncă de misionariat, după cum i-am şi spus-o, de fapt. Simona este genul acela foarte rar de pedagog foarte răbdător şi tolerant care-şi sprijină şi încurajează învăţăcelul, netratându-l - aşa cu des se face greşeala – din olimpul Academiei.

În final vreau să mulţumesc mamei, lui Dumnezeu, Romtelecom-ului, prostiei mele şi nu în ultimul rând lui Gaetano Donizetti - de altfel singurul – care a făcut posibilă această percepţie fantastică a realităţii.

Pentru cei care nu ştiu „Docendo disciums” se traduce prin „învăţând pe alţii învăţăm noi înşine”. Ultima chestie la care m-am gândit când am ales acest titlu a fost ortografia limbii române. Docendo discimus-ul meu se referă mai degrabă la o gramatică mult mai delicată, cea a inimii, a smereniei, a lucrului făcut pentru celilalţi fără speranţa vreunei recompense. No, acum mă duc să exersez.

Şi acum vă las cu cele 8 minute ale Mariei Calas în Lucia di Lammermoor a lui Donizetti (pe CDul meu Lucia este interpretată de Renata Scotto. Astă seară la România Muzical la „Seara de operă” a fost premiera nu-ştiu-cărei opere, nu i-am reţinut numele, şi oricum am ascultat doar finalul. Minunat! La un Google rapid aflu că tipul a compus nu mai puţin de 75 de opere.)

http://www.trilulilu.ro/Nini61/0d1cad5361e853

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu