Totalul afișărilor de pagină

vineri, 2 iulie 2010

Budapesta în imagini - partea întâi

Unde am o lene groaznică, lene ce ţine în special de upload-ul la grămadă al pozelor, am să încerc să încarc aci câteva, unde iar mi-s Bubulina-gospodina, iar masa de călcat tot e vis-a-vis de PC. (Nu ştiu cum se face, dar iar am două mormane de rufe de călcat! Ori mă schimb prea des, ori calc prea rar, ori ambele! :D Operaţiunea a demarat ieri. În altă viaţă sper să pot umbla-n pielea goală. :P)

Piaţa Eroilor (într-o zi noroasă, ca în mai toate pozele mele.)

Tot prin Piaţa Eroilor.


Aşa arată majoritatea clădirilor vechi din Budapesta
Catedrala Sfântul Ştefan - una dintre cele mai mari şi mai frumoase văzute vreodată

Am avut nefericirea ca în excursia asta să dau/ stau în cameră cu două tipe care tocmai ce-şi cumpăraseră aparate foto. N. cea care a făcut poza asta m-a stresat mia tot timpul cu "fă-mi şi mie o poză", mai ceva ca la o şedinţă foto. Când m-a pus dracu să o rog să-mi facă şi ea una, uite ce-a ieşit! :-) Capac a pus însă cea cu care am stat în cameră, şi pe scaun în autocar, cea care se trezea de la 5 şi începea să facă/ şteargă poze în cameră, lângă patul meu. Mi-a făcut chiar o poză noaptea, când deja dormeam dusă! :D Acum am ajuns ca la orice beep al aparatului foto să mă enervez brusc, drept care în Ungaria nu am umplut nici măcar un card din cele de 2 Gb. Încă o excursie că aceste tipe şi mă las de hobby-ul ăsta. :-((
Uşa de intrare în catedrala Sfântul Ştefan
Vitraliu din catedrala Sfântul Ştefan



Buda, Citadela



Parlamentul văzut de la Citadelă

Mi-a plăcut cum se reflecta biserica în geamul acestei clădiri
Podul cu lanţuri, unul dintre cele 6 sau 7 - nu am reţinut exact - poduri peste Dunăre ale Budapestei
După cum se vede Dumnezeu a avut iar grijă de pielea mea, dăruindu-mi o zi înnorată.
Fereastră cu Citadelă.
Aici suntem vis-a-vis de Parlament
Parlamentul

Coroana, sceptrul şi sabia Sfântului rege Ştefan. Legenda spune că această cruce este strâmbă deoarece unul dintre urmaşii regi a scăpat-o din mână. :-)
Tavanul clădirii Parlamantului ungar - copie a celui englez - unul dintre cele mai frumoase pe care le-am vizitat vreodată, păcat ce e foarte prost luminat, şi mai sunt interzise şi pozele cu blitz.
Aci muncesc, sau dorm, aleşii poporului. Ungaria are cel mai mare număr de parlamentari din lume, număr care cică s-a votat să fie redus la jumătate. :D

Vitraliu din clădirea Parlamentului, cea care are sute de asemenea deosebite ferestre.
Clădirea de vis-a-vis. Poză postată din greşeală. :D
Cele mai reuşite poze cu Parlamentul ungar urmează să vină; ele au fost făcute în scurta croazieră pe fluviul meu iubit.

Drapelul fluturând în vânt.
(Nici dacă aş fi vrut nu s-ar fi încărcat poza asta la această dimensiune. :-)) Oricum, ceva e în neregulă cu upload-ul. Pozele mele chiar au o rezoluţie bună, Google ăsta răul le reduce al naibii. :D)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu