Totalul afișărilor de pagină

duminică, 19 septembrie 2010

Piano no mori


Am citit zilele trecute despre filmele prezente anul ăsta la Anim'est. În articol se făcea referire şi la pelicula care a câştigat anul trecut premiul pentru cel mai bun lungmetraj, The Perfect World of Kai (2007) / "Piano no mori" http://www.imdb.com/title/tt1119194/. Drept care mi-am propus să deschid seria filmului de desen animat cu această peliculă japoneză.

Numai săptămâna trecută l-am început de vreo două ori, până ce azi să-mi fac timp să-l văd pe tot.

Piano no mori (Pianul din pădure) este o poveste emoţionantă despre prietenie, fair-play, devotament şi respect, şi nu în ultimul rând despre dragostea şi pasiunea pentru marea muzică. Protagoniştii sunt: Kai, fiul unei prostituate, fiu care ajunge, din întâmplare (căzând dintr-un copac din pădurea de lângă casă) ajunge deci, să găsească un pian vrăjit, într-o pădure seculară, pian pe care numai el singur este în stare să-l facă să scoată sunete nemaiauzite, altminteri pianul scoţând doar sunete hodorogite. Mai târiu vom afla că pianul aparţinuse unui virtuoz celebru, Ajino Sosuke, care însă-şi pierduse îndemânarea în urma unui accident auto, în urmă cu vreo 15 ani; Ajino Sosuke fiind la ora actuală profesor de muzică la şcoala în care învaţă Kai ; cel de-al doilea personaj principal este Shuhei, băiatul de familie bună, care tocmai ce se mutase de la Tokio în oraşul nostru, împreună cu familia; Shuhei studia asiduu, încă de micuţ, pentru a deveni un pianist celebru.

... no, şi gata! M-am cam săturat să povestesc filme în scris. Vreau doar să mai adaug că nimic nu poate fi mai aproape de Dumnezeu ca Mozart cântat de un copiluţ sărac şi rebel, însă plin de talent, la un pian magic într-o noapte cu lună plină, într-o pădure fermecată. Nu mi-am putut sătura ochii şi sufleţelul tooot privind şi ascultând scenele în care Kai cânta la pianul din pădure.

Recomandarea mea: musai de văzut. Şi nu numai de către copiluţi sau melomani.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu