Totalul afișărilor de pagină

marți, 7 septembrie 2010

Rătăcită printre filme



Printre dulci suspine de potentă rotopercutantă din vecini, avui un week-end plin de grozave filme. Se poate citi şi „iar n-am avut chef de şmotru şi/ sau sport”. Mi-aş dori să am timp şi chef să scriu câteva cuvinte despre filmele pe care le-am văzut în week-end-ul trecut, recuperând timpul pe care nu l-am piedut în faţa TVului în cursul săptămânii.

Am deschis stagiunea cu superbul desen animat Mary and Max (2009) http://www.imdb.com/title/tt0978762/, care mi-a plăcut într-atât încât l-am revăzut a doua zi, după care am continuat cu Mr. Nobody (2009) http://www.imdb.com/title/tt0485947/ care m-a lăsat aproape indiferentă, ba acum mă întreb care o fi fost motivul pentru care l-am descărcat?! Duminică am continuat cu două Akira Kurosawa: Dodes'ka-den (1970) http://www.imdb.com/title/tt0065649/ şi Hakuchi (1951) http://www.imdb.com/title/tt0043614/ din păcate la cel din urmă la partea a doua am rămas fără subtitrare.

Seara mi-am petrecut-o în compania lui Fatih Akin; mi-am dorit foarte mult să văd, săptămâna trecută, la TV, Gegen die Wand (2004) - http://www.imdb.com/title/tt0347048/ dar cum filmele de calitate se difuzează numai după miezul nopţii mi-am pus pofta în cui pentru... 3 zile, cât i-au trebuit pentru a se descărca de pe Net.

Ieri seară s-a petrecut ceva straniu, am instalat o versiune nouă de BitTorrent, şi, brusc, toate fişierele mele care stăteau nedescărcate mai deloc, de luni şi luni de zile (de obicei folosesc StrongDC), s-au descărcat cu toatele, rapid. Drept care, aseară, m-am uitat, pe PC – extrem de incomod, însă mi s-a cam luat să tot scriu DVDuri, şi-apoi eram mai mult decât nerăbdătoare – m-am uitat, deci, la Auf der anderen Seite (2007) - http://www.imdb.com/title/tt0880502/ .

De două zile nu fac decât să visez cu ochii deschişi la filmele lui Fatih Akin, abia aştept să vină Titi din CO şi să i le povestesc. Abia aştept să caut subtitrări mai de Doamne ajută şi să le trec pe un DVD, să mă mai uit încă o dată, şi încă o dată, până m-oi sătura de amestecul ăsta inedit de dramatism, dragoste şi fatalitate, culoare şi muzică.


Unul dintre câştigurile evidente ale noi mele viteze de download a BitTorrent-ului a fost şi descărcarea ediţiei complete a operelor lui Mozart, numai vreo 45 volume comprimate (vreo 15 Gb), care conţin la rândul lor şi până la 9 CDuri de înregistrări renumite. Mi-am dorit foarte mult colecţia asta, am vrut chiar să o cumpăr, dar cum n-am avut de unde... a trebuit să apelez la alternativa asta, deloc morală. No, mi-a propus ca în fiecare săptămână să ascult câte un volum, ca într-un an să reuşesc să parcurg toată opera. Problema este că nu pot face asta făcând curat, sau citind, vreau şi ador să ascult pur şi simplu, cu atenţie, să înţeleg şi să reţin. Din păcate începutul nu a fost unul foarte promiţător, unde nu am rezistat mai mult de două ore – bucătărind – pe Mozart-ul primelor simfonii (1, 4, KV19a in F, 5, 6 şi 7); sper ca ascultând şi compoziţiile mai puţin cântate am să învăţ să le preţuiesc mai mult pe cele deja celebre, şi mai sper să descopăr armonii divine de care acum nu am habar. Acum am tecut, deja (!) la Vol 42 Cosi fan tutte (Caballé, Gedda, Cotrubas a.o. cond Davis), Ileana Cortubaş în roul Despinei, înregistrare din anul 1974. Nici dacă am fi fost contemporani şi tot nu l-aş fi putut îndrăgit mai mult pe Mozart.


Şi puţină culoare, găsită întâmplător printre pozele făcute de ziua mea, la grădină. Galben - culoarea mea preferată, la flori.

Şi Dumnezeu plângea de fericire prin petalele gladiolelor.
Pur şi simplu VERDE!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu